Handel w Internecie kwitnie, ale klienci szybko przyzwyczajają się do jednej strony zakupowej. Warto czasami sprawdzić nowości i przekonać się, czy oferta konkurencji nie jest dużo lepsza. W końcu Internet powinien służyć klientowi w wyszukiwaniu najlepszych propozycji i sprzedawców.
Która drogeria internetowa jest najchętniej wybierana przez klientów?
Popularność poszczególnych drogerii internetowych jest niemalże bezpośrednim przełożeniem pozycji marek stojących za nimi. Chociaż oczywiście niektóre młode i ambitne marki zaczęły podbijać Internet jeszcze przed wielkimi sieciami, zyskując początkowo dużą bazę klientów online, to w ostatnich latach każda duża sieć sklepów zainwestowała czas i środki w zbudowanie własnego sklepu online lub aplikacji mobilnej wspomagającej sprzedaż. Zamawianie towarów z drogerii online jest bardzo łatwe, nawet jeśli dana drogeria nie posiada swojego sklepu, albowiem przy darmowej dostawie kurierskiej całe kompletne zamówienie może być dostarczone klientowi na dowolny adres nawet następnego dnia roboczego. Jeśli więc dany konsument potrafi planować zakupy chemii czy kosmetyków i innych środków czyszczących z drogerii z odpowiednim wyprzedzeniem – zakupy internetowe są naturalnym wyborem.
W tym miejscu jednak drogeria internetowa należąca do sieci znanych drogerii stacjonarnych, która oprócz możliwości dostarczenia zamówienia kurierem daje także możliwość wskazania odbioru na miejscu z jednego z lokalnych punktów albo sklepów – daje im znaczącą przewagę. Dlatego właśnie na dzisiejszym rynku sprzedaży internetowej produktów drogeryjnych największymi graczami i liderami sprzedaży online są te same marki, które dysponują większością udziałów w rynku klasycznym. Przeniesienie bazy klientów przyzwyczajonych do swojej marki, gdzie rozpoznają poszczególne rodziny produktów i cenią sobie jakość oraz możliwości np. szybkiego zwrotu lub wymiany towaru – daje znaczącą przewagę rynkową tym podmiotom. Internauta nadal ma jednak pełne prawo przeszukiwać rozmaite dostępne drogerie online w nadziei na wyszukanie bardziej korzystnej lub po prostu szerszej oferty.
Drogeria internetowa – produkty tańsze lub bardziej specjalistyczne
Internet daje spore możliwości jeśli chodzi o szukanie oszczędności na zakupach. Aby zrealizować faktycznie tańsze zakupy w sieci trzeba jednak pamiętać o kilku absolutnie podstawowych aspektach:
- wybierać sklepy online z ofertą z darmową dostawą kurierską na wskazany adres – opłata za transport zamówienia przeważnie zmniejsza rentowność całego zakupu;
- planować i robić zakupy z wyprzedzeniem – a więc nie czekać na moment, w którym jakiegoś pilnie potrzebnego produktu lub środka nagle zabraknie;
- robić listę zakupów;
- korzystać z programów lojalnościowych, kart rabatowych i innych akcji partnerskich sprzedawcy;
Z internetowych sklepów z chemią, kosmetykami i produktami czyszczącymi czy leczniczymi, korzystają bardzo często nie tylko osoby poszukujące oszczędności na zakupach. Drogeria internetowa może z uwagi na nieograniczoną przestrzeń wystawienniczą zaproponować zdecydowanie więcej kategorii produktów i konkretnych serii czy rozwiązań. W sklepach stacjonarnych przestrzeń ekspozycyjna oraz przechowalnicza jest ograniczona – w przypadku internetowej sprzedaży można pozwolić sobie na promowanie produktów, na które często nie byłoby miejsca w klasycznym punkcie sprzedaży.
Dlatego osoby poszukujące bardziej specjalistycznych produktów jak np. kosmetyki dla osób uczulonych i alergików, albo właściciele lokali gastronomicznych lub gabinetów medycznych wymagający środków czystości o odpowiednim składzie – chętniej szukają dostawców online. Znalezienie dobrego punktu z szerokim wyborem takiego asortymentu w swoim niedużym mieście może być trudne, a znalezienie takiego sklepu w Internecie nie powinno dla nikogo stanowić większego problemu. Mając szczególne zapotrzebowanie na produkty o nietypowym składzie czy przeznaczeniu branżowym albo przemysłowym – warto zawsze przekopać bazę elektronicznych dostawców i sklepów. Oszczędności finansowe, jakie poczynić można poprzez wybór bardziej opłacalnego pośrednika lub hurtowni, mogą być liczone nawet do kilkudziesięciu procent, więc warto zadać sobie trud poszukiwania i porównania.