Zamknij
Menu
Tora, Video,  08/06/19

Parsza Naso

Parsza Naso

Druga Prasza w bemidbar i to jest świat sfiry tiferet. Sfira która potrafi zjednoczyć całość poprzez zjednoczenie końców jak na przykład wschód i zachód. Wydaje nam się, że tutaj nie może być żadnego połączenia, ale okazuje się, że jest, więc to musi być jakiś inny wymiar, który jest w stanie coś takiego połączyć. Bo to są dwie totalne odwrotności. Tą samą odwrotność mamy też w liniach lewej i prawej i czym zajmujemy się w tej parszy to jest właśnie to.

Bo my jesteśmy przyzwyczajeni do innej kategorii myślenia czyli plus i minus. Tutaj spróbujemy jakoś w inny sposób wejść do innej świadomości. Aby to było możliwe spróbujemy wyobrazić sobie na samym początku że w całej rzeczywistości o której tam jest mowa jest tam jakiś opis budowy obozu. 12 plemion które nam przedstawiają chochmę, binę, i malchut. Pamiętamy, że jest też keter czyli coś co nie liczy się w tych plemionach i są to lewici. Lewici będą najbliżej miszkan. Sam miszkan to jest miejsce w którym Mojżesz będzie mieć możliwość bezpośredniego kontaktu ze Stwórcą. I z tego zaczynamy rozumieć, że chodzi właśnie o ten bezpośredni kontakt i według tego bezpośredniego kontaktu układamy wszystko. Tu jest to najważniejsze zrozumienie, że nie chodzi o to jak układamy tylko wokół czego układamy.  Wokół czego to znaczy według możliwości kontaktu. Czyli wszystko odpowiednio jak jest przybliżone do tego kontaktu będzie stało na zewnątrz. Czyli to jest jakiś rdzeń na którym układamy kolejne warstwy. 1 warstwa to lewici a następne warstwy odpowiednio do chochmy biny tiferet będzie tych 12 pokoleń, plemion.

Nie zajmujemy się teraz tymi warstwami to będzie dalej. Chodzi bardziej żeby to o czym jest mowa stało się naszą codziennością. Nie jakimś wizerunkiem, tylko abyśmy żyli w tym.  I żeby to było łatwiej zrozumieć spróbujmy na początku określić siebie samych.

Baal haSulam w jednym z listów zwraca się do światła o pomoc czyli to pokazuje, że powstały w nim wątpliwości. Bo co widzimy w sobie to zawsze co widzimy przez pryzmat swojej własnej chęci otrzymywania. Bo nie potrafimy widzieć jak to jest naprawdę. Nie mamy takiej możliwości. Mamy tylko możliwość tego co sobie wyświetlamy. I właśnie z tym wyświetlaniem jest problem. Wtedy też powstaje coś takiego, że mimo własnej wysokości, (bo mówimy tu o każdym z nas), nie jesteśmy w stanie wykonać zadania. Z drugiej strony rozumiemy że jeżeli Stwórca to zadanie nam dał to oznacza, że jesteśmy w stanie je wykonać. Co nam pozostało więc to zawsze mamy sprawdzić kto to zadanie nam dał. I jaki jest cel pragnienia które to zadanie reprezentuje. Bo rozumiemy, że mamy 2 pracodawców. 1 to Stwórca a drugi to faraon. I tu właśnie powstaje problem. Bo kto to sprawdza. Kto to jestem ja i gdzie jestem? gdzie ja mieszkam? W ciele z którym się utożsamiam? I jeżeli to ja w tym ciele, to jak to rozłożone? Czy to jest w jakimś jednym narządzie, w kilku narządach? Czy to we wszystkich częściach czy w każdej komórce?

Bo co się dzieje jak taka komórka umiera? Na przykład tracę jakąś kończynę, gdzie ja wtedy jestem? W tej brakującej koczynie? Czy w niej moje ja dalej istnieje? Czy ja jestem tylko w tej reszcie która odczuwa ten brak lub nawet nie odczuwa tego braku. powstaje też inna myśl co to jest odczuwalność braku lub samego istnienia? Czy wszystkie całości  z których się składam zawierają mnie? Bo rozumiemy, że to wszystko są całości, też komórka jest całością. I czy to wszystko ma też odczucie istnienia braków itp. ?

Na przykład czy noga odczuwa że moje podniebienie smakuje teraz czekoladę? Czy moja noga rozróżnia smaki jedzenia, czy potrafi wąchać słuchać widzieć. Więc to ja nie jest takie samo w całym mnie. Wtedy znowu powstaje pytanie jak ja mogę uważać, że ja to ja? Jak ja mogę określić co to jestem ja? Ani nie w nodze co jest na podniebieniu i tez podniebienie to nie jestem ja, ale to jest całość.

Może więc dlatego, że nie mam połączenia do tego wyższego ja, nie potrafię określić tego ja? Bo może przez to wyświetlanie sobie, że ja jestem tym co widzę w lustrze, czyli to co jest ubrane w skórę, nie potrafię naprawdę określić siebie. Może więc to samo z moim ciałem? Ta myśl, że inne użycie ciała zmieni coś w rzeczywistości chyba też nie jest prawidłowa. Skoro inne użycie ciała nie zmieni rzeczywistości, więc ciało nie zmienia nic w rzeczywistości. Ciało to tylko materia ubrana w kształt. I co porusza to ciało żyje swoją odrębną świadomością do której ja nie mam wglądu, bo w ciele umierają komórki bez tego, że ja wiem o tym. W ciele rodzą się komórki i mnie nawet nie zapraszają na te narodziny. To jest całkowicie odcięta ode mnie świadomość.

Ja to jedynie mogę iść do laboratorium, oddać krew do badania i obserwować. Jak zwierzę i dokładnie jak zwierzę mogę to ciało tresować. I to nawet dużo gorzej niż zwierzę, bo ja je też eksploatuję, niszcze. Bo najpierw wykorzystuję je, poświęcając zdrowie dla osiągnięć aby potem wydać te wszystkie osiągnięcia aby odzyskać zdrowie. Czyli to też pokazuje, że mimo że uważamy się takich niesamowicie mądrych w rzeczywistości tacy nie jesteśmy. Bo są takie mądrości wskutek, których wykańczam to ciało energetycznie, do granic możliwości. A później w nagrodę temu wykorzystanemu ciału daję jakiś tłusty kawałek mięsa i alkohol aby je dobić całkowicie.

W tej głupocie to nam się wydaje, że np. smak tego kawałka mięsa każda komórka w tym pobitym ciele potrafi odczuć. I wszystkie stresy próbujemy wypełnić jakimś przysmakiem, ale nadżerka nigdy nie będzie nagrodą dla ciała jedynie karą. Podobnie jak dla ciała jest też brak jedzenia.

Wniosek z tego, że ja jestem czymś obcym dla swojego ciała, mimo że utożsamiam się z nim mówiąc to jestem ja. W rzeczywistości jestem pasożytem żyjącym w ciele. O sobie przecież ja tego nie powiem, bo jestem doskonała. To wszyscy inni są tacy. To tylko szerokie masy. Ja jestem doskonały. Rozumiem przecież że ciało to maszyna i dali mi je żeby egzystować jako coś mechanicznego lub energetycznego.

W ten sposób traktujemy siebie i tą całą rzeczywistość. Teraz jak to już usłyszeliśmy to może zaczniemy rozwijać jeszcze dalej.

Kiedy człowiek jest szczęśliwy? Jeżeli nie ma w nim zakłamania. Bo to można przetłumaczyć tak: człowiek jest szczęśliwy jeśli naprawdę nie ma w nim grzechu, a nie kiedy myśli, że nie ma grzechu.

Jeśli czytamy Zohar lub Torę to rozumiemy to jako coś zwykłego ale nie w ten sposób mamy to wiedzieć. Mamy mieć chęć żeby osiągnąć coś ponad to zwykłe ponad powierzchowne. Nie tylko co widzialne na powierzchni, ale też zrozumieć, że jak widzimy drzewo to nie znaczy, że widzimy korzenie. I nie wszystko co jest w korzeniach, widać w korzeniach, ale to wychodzi w drzewie. Np cechy niektóre w rodzicach zaostrzają się u dzieci.

Wykup dostęp aby czytać dalej

Śledź mnie w social mediach
Pomóż mi i udostępnij ten wpis
Artykuły, Rozwój,  02/10/19

Przebudzenie świadomości

5.0 01 Co to znaczy przebudzenie świadomości. Dlaczego świat śpi i co to jest świadomość? Aby odpowiedzieć na te pytania, musimy najpierw zbadać dynamikę „woli” w naszym własnym życiu. Weźmy przykład osoby, która jest właścicielem firmy. Nasz biznesmen robi wiele rzeczy w ciągu dnia – wstaje wcześnie rano, dojeżdża do swojego biura, odpowiada na telefony, […]

Pomóż mi i udostępnij ten wpis
Tora, Video,  28/09/19

Parsza Nicawim

5.0 01 Parsza Nicawim poprzedza nowy rok, czyli to jest coś takiego ostatniego. Co to oznacza spróbujemy dzisiaj zrozumieć. Parsza Nicawim Jeżeli człowiek nie budzi się przed nowym rokiem to kiedy się obudzi? Jak już się budzi po wyroku to nie pomoże mu płacz i krzycz. Powiedzą mu, to już się skończyło. Nie można zmienić […]

Pomóż mi i udostępnij ten wpis

This error message is only visible to WordPress admins

Error: API requests are being delayed for this account. New posts will not be retrieved.

There may be an issue with the Instagram Access Token that you are using. Your server might also be unable to connect to Instagram at this time.

Error: No posts found.

Make sure this account has posts available on instagram.com.

Error: admin-ajax.php test was not successful. Some features may not be available.

Please visit this page to troubleshoot.