Zamknij
Menu
Tora,  15/12/18

Parsza Wajigasz o naszej tożsamości

Parsza Wajigasz
o naszej tożsamości

Żeby spróbować wejść do tej parszy trzeba zacząć od słowo זהות zehut które po polsku znaczy tożsamość.

Parsza Wajigasz o naszej tożsamości

Monika Miriam Kowalczyk

Właśnie o tym mówi Parsza Wajigasz o naszej tożsamości. Żyjemy w rzeczywistości, w której dużo się dzieje i pytanie, jak prawidłowo do nich się ustosunkować? Jeżeli zwracamy uwagę na to co dzieje się na zewnątrz stajemy się pod wpływem tego co się dzieje na zewnątrz. Wtedy to, co jest na zewnątrz włada nami. Czyli można to nazwać: ja widzę co ja myślę, a nie myślę co ja widzę.

Jeśli utożsamiamy się uczuciowo ze wszystkim co widzimy to sytuacja staje się, że myślimy co widzimy, a powinno być, że widzimy według tego co myślimy. Bo myśleć według tego, co widzimy należy do bchiny dalet.

Z drugiej strony powstałoby pytanie to nie utożsamiać się ogóle z nikim  i z niczym co widzimy? Przecież wtedy zamykamy się w sobie i nie ma rozwoju. Mędrcy mówią, że każdy, kto odczuwa przykrość wspólną wygrywa w jej pocieszeniu. Czyli poprzez utożsamianie się z wieloma zwiększamy swoje naczynie.

Bo wszystkie osiągnięcia, ich widok to zewnątrz do środka. To jest właśnie ten konflikt, że nie można wziąć na siebie całego uczucia pochodzącego z utożsamienia się, bo wtedy działamy według tego z czym się utożsamiamy.

Ale z drugiej strony jak zamykamy się nie widzimy niczego, nie czujemy tego co jest poza nami. Można powiedzieć jako przykład, że nie obchodzi mnie ta grupa, nie obchodzą mnie moi czytelnicy. Mam w dupie co się z nimi dzieje? Więc jak to pokonać?

Materia czy kształt

To jest taka powolna nauka nauczyć się wewnątrz siebie jak utożsamiać się z ideą która jest w człowieku a nie z samym człowiekiem. Jak to zrozumieć?

O sobie wiem, że jestem ten który nie zasłużył,  ale ktoś inny może być że on zasłużył. Więc biorę nie postaci i buduje zazdrość do osoby, bo to przecież należy do dalet. Ale buduję zazdrość do idei, która tego drugiego prowadzi. Do tej chęci ponad bchinę dalet, która tego drugiego prowadzi. Czyli moja zazdrość jest do jego tiferet a nie do jego malchut. Zazdrość do kształtu a nie do materii w nim. Podłączam się do kształtu człowieka. Nie wygląd i nie materia w nim.

I to właśnie jest ta różnica w zazdrości. Mamy z jednej strony napisane że zazdrość i honor wyciągają człowieka z tego świata. To jest ta zazdrość zła. Z drugiej zazdrość pisarzy dodaje chochmy to zazdrość dobra.

Wiec jeżeli ktoś pyta czy zazdrość jest dobra to już wiemy. Jeżeli jest to zazdrość do materii to źle, ale jak zazdrość do kształtu to jest to dobre, bo wtedy można się rozwijać.

Odkrycie połączenia z kształtem jest pozytywne i jest nowością. W połączeniu z materią nie ma nowości. Ono należy do ziemi. Materia jest stała, nie zmienia się. Nie mamy więc utożsamiać się z materią i czuć litość nad materia. Tak czy tak tej materii się zmienić nie da. Możemy zmienić swój kształt.

Czego można zazdrościć

Każdy przychodzi ze swoja materia i to jest niezmienne. Więc utożsamienie ma być, bo inaczej nie możemy rosnąć. Ale musi być osądzone tak aby to nie była to zazdrość do materii, tylko do czynów. Odpowiednich z dołu do góry, a nie co ktoś inny otrzymuje z góry w dół. Co kto otrzymuje z góry w dol jest zawsze uwarunkowane jego naczyniem. Więc ta zazdrość to nie ma być co drugi drugi dostaje, ale do naczynia które sobie stworzył.

Aby zbudować sobie to prawidłowe naczynie można robić różne treningi np. odwiedzać ludzi chorych. I z góry zanim tam do nich pójdziesz musisz zdecydować: czy utożsamiasz się z kimś takim. Nie ważne że jego choroba jest błaha i wszystko co mówi jest nudne. Zanim tam wejdziesz o tym musisz zdecydować.

Zanim zaczynamy się utożsamiać sprawdzamy dokładnie czy to że ja się utożsamiam daje coś komuś. Np. jeżeli decyduje udekorować swój profil w kolorze francuskiej flagi czy to coś daje?

Ira

Jak powstaje już ta możliwość być właścicielem miary, czyli tym który rządzi tą miarą, a nie że miara rządzi nim, wtedy dopiero może być ten Juda. Ten który jest igasz przystąpił, bo przystąpienie agasza to jest tfila modlitwa. I o tym własnie tez mówi Rabi z Kocka: kto się modli dziś ale przystąpił wczoraj zły, i nawet zły jest lepszy niż on. Bo żeby ta tfila była taka jak być powinna musi być ira. Ira to jest uległy całkowicie. Absolutnie i całkowicie uległy. Bez żadnych warunków. Bo do tfila w której stoi Juda przed Józefem, że tam zwraca się do Józefa, że jest tym, który przedstawia faraona, tu już jest inne zrozumienie faraona. Nie jako chęć otrzymywania  tylko faraona równego Stwórcy. Józef więc jest na stanowisku Stwórcy, a Juda to chęć, która do niego przychodzi. Nie ma żadnej możliwości bez całkowitej uległości by to się spełniło.

Polskie piekiełko

Z tego co zauważyłam poprzez lata to szczególnie w Polsce jest to bardzo trudne. Ta całkowita uległość, ale nad tym musicie ciężko pracować. Bo w tej parszy mamy coś takiego niezauważalnego. Juda  jest proszony o przyprowadzenie ojca i młodszego brata. Więc ten brat jest przekazany w różne takie sposoby. Jako dziecko rodziców i to właśnie jest ta część tej uległości.

Brak zaufania

Przez cały czas każdy z nas (bo wiemy że Juda jest w nas), każdy z nas nie ma zaufania. Nie jest w stanie dojść do całkowitej uległości. I dopóki Juda nie jest w całkowitej uległości Józef nie ma możliwości przekazać emanacje. Bo naczynie nie jest odpowiednie.

Ten brak zaufania nie pozwoli nikomu wejść do kdusza. Bez całkowitej uległości absolutnie niczym nie uwarunkowanej, nie ma możliwości wejść. Też tam mamy napisane, że jeśli brat nie zostanie sprowadzony więcej twarzy Józefa Juda nie zobaczy. Czyli wtedy mamy ukrycie, bo to jedynie może być wykonane, jeśli Juda przychodzi bez rewolweru w ręce. Czyli z tym dzieckiem. Bo przy nacisku to dziecko staje się młodzieńcem. Młodzieniec to naar i już ma swoje inne określenie.

Niebezpieczeństwo

Baal ha Sulam pisze o tej sytuacji w której jesteśmy, że jest  niebezpieczna. Bo to jest jak Juda zgłasza się z pretensjami do Józefa. Prosiłeś byśmy przywieźli młodszego brata, na pytania odpowiedzieliśmy, mieliśmy ładny stosunek do ciebie, więc skończ już, daj trochę jedzenia i pozwól iść. I to jest ta niebezpieczna sytuacja. Bo człowiek czuje że zrobił krok do Stwórcy, a Stwórca za to nic dla mnie nie zrobił!

Korzeń czyli ojciec

Czyli jedynie co możemy wszyscy bez wyjątku to ulec. Inaczej nie mam możliwości przekazać obfitości. Bo Juda to malchut racon chęć, a Józef jesod czyli ojciec. Ojciec jest szoresz kadmon stary korzeń. U nas w większości tego korzenia nie ma i dlatego jest tak trudno, dużo trudniej bez tego korzenia. I dlatego łatwiej nam wejść w awoda zara.  Bo ojciec to wstręt do awoda zara. Wstręt Żyda wejść do kościoła, poprzez rytuały które są tam wykonywane. I wszystkie np określenia matki boskiej są awoda zara itd.

Bo szoresz kadmon to coś które chroni nawet bez świadomości tych którzy go osiągnęli czyli ci którzy podnieśli się poza synów Noacha. Bo każdy który przychodzi i już nie mówimy o przyjściu fizycznym tylko o przyjściu, że przystępuje do Józefa, ten musi mieć ojca i brata. Ojciec to zaken. Nie mamy możliwości wiedzieć jaki jest ojciec. Bo może zajmować się odwrotną stroną albo być zaken, czyli ten który kupił chochmę.

Brat

Brat to jest to pragnienie towarzyszące a nie pragnienie własne. Własne to bchina dalet. Towarzyszące to pragnienie drugiego, zazdrość do formy a nie to materii innego. Brat który jest towarzyszącym pragnieniem ma być już nie jako dziecko, tylko jako naar. Jako naar mamy te szach nicocot, czyli to co spadło w złamaniu naczyń, te iskierki. Dopóki jest jako dziecko nie pozwala na uległość Bo to jest to wszystko co chowamy. To zawsze jakby powiedzieć Stwórcy: nie opieram się na Tobie, nie wierze całkowicie w Ciebie, mam innych którzy mogą mi pomóc.

Podsumowanie

Bardziej nie wejdziemy w to na razie, bo nad tym musicie popracować trochę. Bo i tak to wszystko nie będzie zbytnio zrozumiale. Może część zrozumie, ale nie odczuje. Ale bez tej uległości nie ma co robić dalej. To jest też coś co przekazuje Szmone Esre. Tam stoimy bez innego oparcia. Więc tu człowiek musi stać w świadomości, że nigdy nie będzie innego oparcia mieć. Że tylko on Juda i Józef naprzeciw niego.

Pamiętajmy, że przez całe życie nam różne bzdury nam sprzedają, ale chodzi o to by sprawdzać to co zakupiliśmy. W większości do tego zakupu zostaliśmy zmuszeni, ale jak rośniemy musimy sprawdzać czy to naprawdę trzyma się kupy. Bo jeżeli jest całość to wszystko musi być w jakimś miejscu podłączone.

Jeżeli bierzemy to, że nasze pierwsze chęci pochodzą z malchut i one nie są nasze, tylko nasze pierwsze są w tiferet, to też rozumiemy, że to samo szukamy na zewnątrz. Szukamy nicocot iskier, które spadły. I w ten sposób rośniemy. Inaczej wszystko inne znowu manipulacja, która służy tym którzy nami manipulują. To już nawet nie trzeba wymieniać. Wszyscy znamy tych manipulacji bez końca.

To chyba wszystko, co mogę przekazać. Są różne kwestie, na które nie ma gotowości. Kiedy powstanie to może w przyszłości otworzymy. Teraz nie odczuwam, że mam możliwość w tym emanować.

Do usłyszenia, to byłam jak Monika Miriam Kowalczyk

Śledź mnie w social mediach
Pomóż mi i udostępnij ten wpis
Artykuły, Rozwój,  02/10/19

Przebudzenie świadomości

5.0 01 Co to znaczy przebudzenie świadomości. Dlaczego świat śpi i co to jest świadomość? Aby odpowiedzieć na te pytania, musimy najpierw zbadać dynamikę „woli” w naszym własnym życiu. Weźmy przykład osoby, która jest właścicielem firmy. Nasz biznesmen robi wiele rzeczy w ciągu dnia – wstaje wcześnie rano, dojeżdża do swojego biura, odpowiada na telefony, […]

Pomóż mi i udostępnij ten wpis
Tora, Video,  28/09/19

Parsza Nicawim

5.0 01 Parsza Nicawim poprzedza nowy rok, czyli to jest coś takiego ostatniego. Co to oznacza spróbujemy dzisiaj zrozumieć. Parsza Nicawim Jeżeli człowiek nie budzi się przed nowym rokiem to kiedy się obudzi? Jak już się budzi po wyroku to nie pomoże mu płacz i krzycz. Powiedzą mu, to już się skończyło. Nie można zmienić […]

Pomóż mi i udostępnij ten wpis

This error message is only visible to WordPress admins

Error: API requests are being delayed for this account. New posts will not be retrieved.

There may be an issue with the Instagram Access Token that you are using. Your server might also be unable to connect to Instagram at this time.

Error: No posts found.

Make sure this account has posts available on instagram.com.

Error: admin-ajax.php test was not successful. Some features may not be available.

Please visit this page to troubleshoot.